lørdag 29. mars 2008

Vokse, nå....



Jeg har nevnt det tidligere at mannen min og jeg er enige om at Ask vokser om natta når han sover. Jeg begynner å tro at det er tilfellet. Fra å gå fra for to dager siden å være lille Pølse, som syns det var gøy men skummelt å leke med Aida, til i dag og nesten ha overtaket så veit jeg ikke hva jeg skal tru. Vi gikk innom Zafira i dag, som vi stort sett pleier å gjøre når vi er på tur, og skulle hilse på.

Vanlig scenario er dette: Jeg slepper Evin og Ask når vi har kommet oss innafor porten. Så ringer jeg på, og Aida, men Carmen etter, løper ut i ekstase! De VEIT hvem som kommer på besøk. Aida hiver seg over Ask i det resultat at Ask blir litt fortumla og løper mellom beina mine. Der sitter han som en katt og gyver løs med labbene på Aida. Men ikke i dag. Det var som om Ask hadde bestemt seg for at: ok, skal vi leke så skal vi leke! Og jeg skal jaggu ikke være noe dårligere enn deg selvom jeg ikke er like høy og sterk. Så dermed er det Ask som løper etter Aida for å leke. Tøffe gutten! Men etterhvert fikk Aida tydeligvis nok av den nye eplekjekke lekebestevennen, så hu tok resolutt tak i halsbandet hans og heiv Ask rund og la han på rygg. Både Zafira og jeg blei stående me det kvalt gisp. Vi var rett og slett sjokkert. Makan til skittent tai-kwondo-grep har vi aldri sett før. Jeg tror ikke verken Aida eller Ask egentlig skjønte hva som skjedde før alt var over. Så da fikk i allefall Aida demonstrert at Ask enda ikke kan måle seg med henne... når det kommer til stykket.....

Ingen kommentarer: