onsdag 12. mars 2008

Nytt liv

Dagene går nok litt i ett for lille Ask. Evin er etterhvert grinete for at den nye lillebroren, som han ikke har bedt om, maser konstant. Og ikke bare det. Til og med når Evin sover skal den plagsomme broren ligge inntill han...

Liker vi egentlig dette?
Og når vi er på tur så løper Ask i beina på Evin og vet egentlig ikke helt hva han skal gjøre. Tur var noe rare greier. Ikke skal vi leke, vi skal bare gå rundt å snuse.. Og i tillegg ha noe rundt halsen som klør og stopper han fra å løpe! Vi jobba noen dager med det med bånd. Det klødde og var i veien, og Ask ville helst bare løpe. Men etterhvert, når Evin tok ledelsen, gikk det bedre. Så med Evin i flexi-bånd foran og Ask i kortbånd etter så begynte jeg å få taket på det. Men jeg må ærlig innrømme at jeg grøsser litt ved tanken på at båndtvangen ikke er langt unna. Èn ting er når vi går korte turer med bånd og de kan slippes i skævven. En annen ting er når båndtvangen kommer. Men jeg trøster meg med at da er Ask 1 måned eldre, så kanskje det er litt bedre da.

Etter vi har vært på tur så pleier Ask å segne om på stuegulvet. Fra å leve et stille liv sammen med mora, hvor han ikke var ute og ikke hadde masse nytt rundt seg, til å være ute flere ganger om dagen og hilse på mange nye, kan jo ta knekken på de fleste. Men det jeg merka er at for hver dag som gikk så blei han litt tøffere i nikkersen. Så en dag var han klar for å møte resten av bikkjesirkuset.


Carmen og Aida

Jeg sendte melding til Zafira og ba de med på tur. Vi fant ut at det greieste egentlig var om jeg kom bort til henne, for der er det gjerdet inn og bikkjene kan løpe fritt uten at vi er redd for at de skal stikke av. Så jeg tok bikkjene med meg bort, og vi hadde ikke før kommet innafor porten før Aida ubeskrivelig glad og energisk overfalt Ask. Aida er jo alltid så glad og energisk, men det kan fort bli litt mye for en liten valp. Men Ask tok det hele med fatning og syns det var moro å endelig ha noen å leke med. For hjemme var det bare kjedelige Evin og de to med klør, så det var liksom ikke så mye å leke med! Carmen og Evin holdt seg mest for seg selv den ettermiddagen. De voksne liker å ha litt ro :) Men Aida og Ask blei venner med en gang og herja rundt. Ask hadde enda ikke blitt så god i koordinasjon og hadde heller ikke all verdens kontroll over alle beina sine, men han sto på! Ingeting kan stoppe han!

Her skal det lekes!



Ingen kommentarer: