lørdag 22. mars 2008

Gutta boys

Det er utrolig moro å følge gutta om dagen. Ask lærer så mye av Evin, men Evin lærer faktisk endel av Ask også. Evin har f.eks aldri lekt noe så lenge han var aleine her. Hvis jeg kasta en ball eller en pinne så sto han bare og så dumt på meg. Han skjønte virkelig ikke greia med verken å løpe etter noe, eller å leke. Det hendte en gang i mellom at han prøvde å innby til lek, men han blei fort lei. Så kom Ask i hus. I begynnelsen var Evin bare irritert og syns at Ask masa mye. At det blei mye styr. Ask på sin side prøvde å gire opp Evin og få han med på leken, men til ingen nytte. På tur med Aida og Carmen så pleide Aida i tillegg til Ask å få gira opp Evin, men det samme resultatet kom der. Evin syns det var masete og unødvendig.


Evin og Ask i aksjon


Men her om dagen så satt jeg i stua og Evin la seg over på ryggen på gulvet. Ask gikk rundt og skjønte ikke helt hva Evin ville. Ville han leke? Underkaste seg? Lure han? Ask var forvirra. Men så inviterte Evin til lek. De lekte sammen, og Evin lekte for første gang! Det var så utrolig å se på. Og siden den dagen så har de pleid å ha hvertfall èn lekestund hver kveld. Det er så godt å se hvordan Evin lærer ting og hvor mye mer aktiv han har blitt. Nå går han til og med rundt og stjeler lekene til Ask. Jeg ler meg i hjel. Voksne gutten min skal ha makta over lekene til en 3 måneder gammel valp. Og nå ligger de i stua ved siden av hverandre, med hver sin leke.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Tenkte det var på tide å kommentere bloggen som din mann:-)
Du glemte å legge til meg nederst på rangstigen :-)
Jeg var sikker på jeg aldri skulle en bikkje. Men nå har jeg 2.. Men det har virkelig beriket livet. Det skjer alltid noe her hjemme:-)