søndag 16. mars 2008

Valpeshow

Så er den store dagen kommet. Aida skal stilles for første gang. Zafira og jeg har stressa endel med at Aida var minst i kullet, og at hu siden har vært rimelig tynn. Nå skal jo Whippeter være slanke, men det er liksom grenser. Men jenta er muskuløs og flott, så vi hadde også et håp. Av en eller annen grunn så skjedde det en misforståelse. Jeg skulle egentlig ha med Ask på prøve på showet, men siden han ikke har fått den siste vaksina, så kunne jeg ikke ha han med. Og av en eller annen grunn trakk da Zafira den slutninga at jeg ikke skulle være med. Så da jeg sendte melding hadde jeg 5 minutter på å gjøre meg klar på! Så jeg heiv meg rundt. Mannen min tok med gutta ut på tur, men etter 5 minutter var begge to hjemme igjen. Han hadde sleppt Evin, men det resultatet at Evin hadde løpt hjem med Ask i hælene.


Vi skal være her hos mamma!



Men jeg kom meg nå avgårde til slutt. Vi var som sagt veldig spente og endelig så var det Aida sin tur i ringen. Hu hadde roa seg (det er da tross alt en Spirrewhippet) og vi håpa at det skulle gå bra. Så ut i ringen bar det med Aida og Zafira:



Aida sjekkes på bordet

Så kom de nervepirrende minuttene til avgjørelsen falt. Jeg mente at de hadde løpt bra, at Aida hadde en tjangse, men som sagt så var vi urolige i forhold til at hu er litt tynn. Så kommer avgjørelsen: Aida blir BIR!!! Og hun går videre til BIG! I ren impulsivitet finner jeg meg selv klappende og ropende på sidelinja. Jeg som egentlig ikke er så inni utstillinger. Men det var så gøy! Frøken Krapyl hadde blitt BIR.


Og da var det bare å komme seg ut i ringen igjen for Zafira og Aida. Zafira og jeg veksla noen litt stressa blikk, og så var de i gang. De gikk så bra, men Aida tulla litt ett par ganger. Zafira henta Aida rolig inn igjen og så var det igjen klart for avgjørelsen. Og denne gangen blei Aida nr 2. i BIG. Det var så utrolig moro! Lille Spetakkelet! BIR og nr 2 i BIG! Vi lo mye etterpå. Aida kan når hun vil!

Aida har blitt BIR og er i ringen for BIG

Ingen kommentarer: