fredag 21. mars 2008

En ny verden ute


"Jeg veit jeg er pen..."

Jeg veit jeg sier det ofte, men jeg klarer ikke slutte å bli imponert over hvor fort Ask vokser om dagen. Han blir nesten større over natta. Og nå har han gått fra å være bebi til å bli en skikkelig gutte-gutt. Jeg ser at personligheten hans kommer tydeligere fram, han tør mer og han har virkelig egne meninger! Det er deilig å se at ting begynner å falle på plass her. Jeg begynner å bli vant til de nye rutinene, og ting å ta hensyn til. For hver dag som går så syns jeg det faller litt mer på plass og blir litt roligere. Det eneste er at kattene fortsatt ikke er overbegeistret for at det nå er to bikkjer i huset. De har på en måte akseptert det, men syns tydeligvis at det fortsatt er litt stress. Som når de prøver å sove. Da er det ofte at Ask absolutt skal leke, og det er ikke alltid at voldsom valpeleking faller i smak hos en søvning katt....


Ask og Miller

Så kom snøen i dag. Det har lavet ned i over et døgn, og da jeg våkna til morran i dag så var vi rett og slett snødd inne! Evin syns snø er kjempegøy, men Ask har aldri opplevd det før. Jeg var litt stressa i forhold til hvordan han ville reagere. Miller forsvant nemlig i to døgn under forrige snøfall. Vi fant han igjen hylende under en fjellhylle i skogen. Ikke at jeg var redd for at det samme skulle skje med Ask, men det er noe med å ha en bikkje som nekter å gå utafor døra når det er snø....

Men det var bare å hoppe i det. Jeg måtte ut og måke og tok med meg gutta. Og Ask hoppa bokstavelig talt i det. Han hoppa rundt og gravde og lekte og syns det var helt herlig! Snø var bare helt topp! At det går an. Gutten er ikke skvetten av seg. Han klarte også den bragden å få Evin i lekehumør, så jo mer jeg måkte, jo ivrigere blei de på å leke både med hverandre og snøskuffa. Så til slutt befant jeg meg i en situasjon hvor jeg prøvde å måke med en bikkje foran og en bikkje bak, hvor begge prøvde å fange både snø og skuffe. Da jeg skulle inn etter å ha måka i noen timer, hvem andre enn Ask var det som sto igjen i gården og ikke ville inn? haha.. Jeg må le! Så snø var virkelig en vinner!



Gutta boys på verandaen etter lek i snøen

Ingen kommentarer: