onsdag 4. februar 2009

Ute bra, men inne best...

Miller og Evin koser seg inne mens vinden uler ute

Først vil jeg si tusen takk for alle kommentarer fra dere der ute, både her på sia mi og på tlf og mail:) Det er veldig inspirerende å vite at så mange følger oss og våre daglige rariteter. Så tusen takk!

Hakke tid, hakke tid, vi er så travle!

Ja så var det de siste dagene da. Det første jeg vil si er at jeg savner sola! Her har vi hatt overskyet, men opphold og rundt -6 i ca 2 uker nå. I dag begynte det å snø igjen.. Akkurat som den halvmeteren vi har fra før av ikke holder. Den kan vel for så vidt ikke kalles snø lenger, det har igrunn blitt til is. Men vi holder ut, og er på våre daglige turer. Dagene starter som vanlig med at jeg slepper gutta ut for å få litt fred om morran. (Misforstå meg rett, jeg kunne ikke våknet opp til gladere bikkjer, men etter 10min. er det godt å bare være meg en liten stund) De løper ut i gården og gjør sitt, for så å tilbringe de neste 15.min foran verandadøra. Løpe ute for å få ut litt energi, nei det gjør vi visst bare på tur. Eller hvis Monsen eller Miller skulle ha forvilla seg ut fra vinterdvalene sine:)

Ut på tur, aldri sur.... Hm..

Utpå ettermiddagen går vi en god times tur. Det er bare å bite det i seg, kle på seg ordentlig og komme seg ut. Og hver dag føler jeg meg som et nytt menneske når jeg kommer hjem. Resten av dagen foreløper relativt rolig, helt til det er kveldsmat med påfølgende høyt blodsukker og tur. Det som er problemet nå er det jeg tidligere nevnte... Gutta vil ikke aktivisere seg sjøl i gården. Ellers i året er det ikke noe problem, og da er jo jeg som oftest ute omtrent døgnet rundt. Så det blir endel "trøkking" inne, og spesiellt nå som jeg har hatt mange strikkebestillinger å gjøre ferdig. Jeg er nok verdens kjedeligste mamma om dagen!

Evingutten min demonterer et av de radiostyrte flya...

Monsen på en betalt reklamejobb for firmaet til mannen min:)

Da er det bare èn ting å gjøre og det er å aktivisere gutta, hvis de da ikke allerede har funnet et eller annet som de mener må tygges på eller jages... ( Valget står da stort sett mellom noe de finner inne på verkstedet til mannen min, eller en av kattene.) Så de siste dagene, med iskald vind og snø, så har det vært bedre å være inne og leke og slappe av:) Det er greit de er allværsbikkjer, men ett sted går visst grensa for de òg.

Mmmmm.... Pannekaker med Tuppe-egg

Hva TuppeLupper angår så har de starta opp med eggproduksjon igjen! Det virka som om skifte av lys (fa det røde varmelampelyset til vanlig lys) gjorde underverker. Så nå er det egg hver dag, og her om dagen fant jeg hele 4 egg under Johanne. Vi regner med at hu har samla inn fra de andre.

Alle får smake:)

Vi fikk også et veldig pussig egg her om dagen. Det var mikroskopisk! Skallet var helt perfekt, det var bare så utrolig lite. Ellers er egga nå nesten på størrelse med industriegg, men fortsatt mye bedre. Så nå har vi gitt bort endel til naboer og familie og kjente.

Mikroegget ved siden av et vanlig Tuppe-egg

5 kommentarer:

anneskreative sa...

hei!
Så hyggelig med fler larviks damer her inne,,,,,har surfet på bloggen din og skjønt at du er ei tønsbergjente som har flytta hit.
Jeg bor midt i byen,,,,mens du bor litt mer landlig skjønner jeg,,,,må jo det med den dyreparken du har,,,,smiler
Ha en fin kveld,,,så snkkes vi nok her etterhvert
Anne

Nina og Bonnie sa...

Hei!
Det har jo vært kald en periode nå så kattene vil nok ikke ut. Det vil ingen her. Men det er skikkelig lapphundvær. Charlie storkoser seg ute.

Masse fine bilder du legger ut. Moro å se på.

Nina og Bonnie sa...

Jaggu, skal vi få en haug til med snø. Flere som er lei?? Greit med litt, men nå synes jeg det holder. Det sa jeg vel sist også. Blir ihvertfall ikke arbeidsledig.

Anonym sa...

Er det t-skjorta til Monsen eller? som det står Larvikhobbit på?
hehe...
Han kommer til å selge som hakka møkk nå!

Anelille sa...

Ja Monsen er nå ansatt på heltid som markedsføringssjef. Hahahahahaha. Miller tar seg av overtaling og sjarmering..