tirsdag 17. februar 2009

En dag i vårt liv anno 2009

Halvparten av det bestillte guttebebisteppet er sydd ferdig


I "oppfølgingens ånd" kommer nå En dag i vårt liv anno 2009. Som jeg har sagt før så går dagene noen ganger litt i ett, men vi prøver å ta vare på hverandre og nyte og sette pris på alt vi har rundt oss av kjærlighet, vennskap, opplevelser og ro. Jeg jobber f.eks best på kvelden/natta da huset er rolig, gutta sover, og mor endelig kan ha litt tid for seg selv;)

Vi har den siste uka vært uten varmtvann. Siden huset vårt er ganske gammelt, så er det åpne rør under huset. Det gjør at de er naturlig nok utsatt for kulde og vi er ganske vant til at de fryser fra tid til annen. I fjor gikk vannet til vaskemaskina, og i år er det varmtvannet og vaskemaskina. Så i en ukes tid så har jeg varmet opp vann, hatt det i kjele på parafinovnen (takk Gud for at vi har fyring og ikke bare strøm..) og frisket opp gamle triks fra barndommens hytte- og båtturer. Det er som søstra mi spurte om her om dagen: Er det bare pes eller er det litt kos også? Og faktisk så var det kos. Vi innstilte oss på det, og til syvende og sist så var vi veldig glade for at selve vannrøret ikke hadde frysi.

En vanlig rolig morgen for Monsen. Og en vanlig uortodoks sovestilling

Dagens første krise: Klipping av klør kan ende med blod... Jeg traff selvfølgelig nerva i den ene kloa til Asken, og da var det gjort. Stakkars lille gutten min. Det gikk relativt raskt over, men vi har fortsatt små blodspor på teppet

Monsen har fått det for seg at flexibandet til Asken er kjempegøy å leke med på tur! Ask skjønner ingenting når han egentlig tror at han får en beskjed fra mamma ved hjelp av rykking i bandet. Men den gang ei.... Sjefen sjøl har tatt over styringa!


Ny seng krever full vask. Askeladden hjelper pappa med halen sin



Ja, hallo!?!?




Kan vi ikke leke ute...

...så leker vi inne...

Jeg tviholder på løftet om vår, og planta noen tidligspirende minipåskeliljer og hyasinter
"Vi vasker da opp etter oss.."


Endelig blei jeg ferdig med tøfler til meg selv i dag, etter et bestillingsrush på nettbutikken. Dokka som står oppi heter Trygve og er fra ei venninne av søstra mi som nå designer for Luddeklær. De er så herlige! Gå inn på http://www.luddeklar.no/ Ps: husk å trykke på "tilbake"-knappen etterpå;)


For en gang skyld hadde vi pizza til middag, og det tror jeg ikke Asken har glemt ennå:)


Tuppelupper må få mat, vann og kos selvom det føyker ute. Nå er de så sosiale og kosete. Gutta skal inn først for å stjele mat og sjekke ståa.


Jeg er stearinlysoman og tenner de hver kveld. Det gir en så ro og inspirasjon. Det samme gjelder med engelen fra Zafira


Og engellysestaken fra mor og ramma på kjøkkenet med bilder og ting fra mennesker rundt meg som jeg er glad i


Kveldsmat: Omelett av tuppe-egg:)


Lillegutt har finni kua si og tatt den med på kjøkkenet. Det er godt å ha en pute å hvile hodet sitt på etter en lang dag. Det er godt å se at initiativ og kreativitet er plukket opp fra oss av gutta. Hahahaha


Og DER fikk jeg endelig starta på det siste syprosjektet som er et bebiteppe. Det tok ikke lang tid før Miller hoppa opp og skulle hjelpe til .


Bor vi på et Bruk, så bor vi på et Bruk:)

Og akkurat nå kom faktisk mannen min inn og sa at vannet til vaskemaskina har tina. Da kan jeg vaske klær igjen. Hurra :) Små ting, stor glede..

1 kommentar:

Nina og Bonnie sa...

Hei på dere!

Guri så kjipt med vann som fryser. Men det kan være koselig også. Man innretter seg. Når jeg bodde i Ula gikk strømmen titt og ofte i høststormene. Heldigvis for vedfyring. Mang en middag ble laget i stua på vedovnen. Kos det.

Så bra du har hatt bestillinger. Har inntrykk av at de som jobber med kreative ting jobber best om natta. Du er ikke alene om det.