fredag 4. april 2008

To bikkjer og bare èn katt?

Mons nyter friheten

Jeg ser at det blir godt å få hjem mannen min etter at han har vært på jobb i en uke, for nå går ting litt over styr her...

I går kveld ordna jeg i huset og gjorde reint. Jeg fikk "ånden" over meg, så jeg fikk alt av pant og blikkbokser ut i bilen, så jeg kunne pante i dag. Jeg var riktig fornøyd etter at jeg hadde fått lessa alt i bilen, og Evin trakk et lettelsens sukk da han skjønte at vi ikke skulle ut og kjøre.

Det var litt texas her i går kveld. Evin og Ask hadde sin vante kveldsraptus mens jeg prøvde å gjøre reint. Å vaske gulv mens dørene står oppe og bikkjene flyr ut og inn er ikke å anbefale. Vått gulv og skitne poter passer rett og slett ikke sammen! Så da vaska jeg gulvet hvertfall to ganger. Men jeg fikk gjort alt til slutt og støvsugde bort pels fra tepper og sofa og stol. Så endelig så det bra ut her.

Men da jeg kom ut i dag, så var det jaggu meg pels i stua igjen gitt! Gleder meg til den dagen Evin er ferdig med røytinga. Og jeg merker at toleransegrensa mi for sand, grus og pels har blitt meget høy! Jeg må jo bare le.... det er reint i gjennomsnitt 10 minutter her hjemme..

Så i dag sto jeg opp, ga gutta mat og slapp inn Miller. Men ingen Mons var å se. Jeg stussa litt på det kvelden før også, for han pleier å komme inn på kvelden. Men jeg tenkte at det var såpass mildt ute, at han sikkert ville være ute. Men nå kom han ikke inn til frokost heller. Jeg regna med at han ville dukke opp seinere, så jeg tok med gutta ut på tur. Da vi kom hjem igjen så jeg plutselig Mons oppå dashbordet inni bilen! Jeg skjønte ingen ting. Ingen av vinduene var oppe. Da gikk det opp for meg. Han hadde hoppa inn i bilen kvelden før da jeg holdt på ute. Han har det med å hoppe inn i bilen, men jeg pleier alltid å oppdage han... Så der hadde han tilbragt natta! Han var en smule irritert da jeg fikk han ut. Og med rette. hahaha. Uff stakkars Monsen min. Men han gikk inn og spiste, og etterhvert så virka det som om hendelsen var glemt. Men han hadde sett sitt snitt i å sove på alle setene så han var sikker på at det var pels over alt... haha

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, stakkars Monsen! men han hørte sikkert på radioen og lekte at han råna, så han kosa seg nok!

Anelille sa...

haha. Ja det er jeg helt sikker på. Dessuten så drakk han nok av slantene i bagasjerommet tenker jeg..... hehe