onsdag 9. april 2008

Hverdagsgleder

Evin og Ask, med Mons og Miller i skauen


Dagene går så usannsynlig fort. Fra å synes at dagene går sakte, til nå, så syns jeg det er helt nydelig! Dagen begynner ofte med at jeg våkner, men ikke gir tegn til gutta at jeg er våken. Så der ligger Ask, lys våken men helt stille, i bikkjesenga si og tygger på en leke. Evin sover som oftest. Så gir jeg tegn på at jeg er våken, og sirkuset er i gang. De er fra konseptene glade!!! Èn ting er kattene som vil kose, en annen ting er gutta som fullstendig overfaller meg! Det er nesten så jeg hver dag må vurdere åssen jeg skal komme meg ut av senga. Tenk å ha en sånn glede hver eneste dag! Jeg er i allefall sånn at jeg stort sett syns det er deilig å bli værende i senga. Men det er bare å komme seg opp, sette opp verandadøra ut til bikkjegarden og komme seg på badet. Neste skritt er å gi gutta mat og sleppe inn kattene, hvis de har vært ute på natta. Så er det forlangt at vi skal gå tur. Stort sett går vi da ned på sletta hvor jeg slepper gutta så de får løpt, snusa og lekt. Ask er kjempeleken og jager alt som finnes, mens Evin stort sett følger spor og sladrer og markerer seg i forhold til siste timers aktivitet. Han er en sladrekjærring av dimensjoner. Det finnes ikke den ting den gutten ikke får med seg!!

Men det er fantastiske dager med gutta. Og jeg er så glad for at jeg har de. Det er som mannen min sa her om dagen: Jeg er så glad for at du fikk oss til å få bikke(r). Det er alltid liv her!!!

Ingen kommentarer: