tirsdag 22. april 2008

Pusane


Miller hjelper til i hagen

Ja Monsen og Miller..... De blir jo nesten glemt i bloggen min. Det er ikke meninga, men det skjer så mye med bikkjeflokken, at det blir naturlig for meg å skrive mest om de. Men Monsen og Miller er absolutt ikke glemt her hjemme. Hver eneste morgen blir jeg vekket halv seks av Miller som skal ut.... Vi har ikke katteluke, for det har gått bra helt fram til nå. Men nå er situasjonen den: Miller sover hos mannen min helt frem til tidlig morgen. Så hopper han bort til meg og maler og skal kose. Han vekker meg enten med maling eller mjauing. Så våkner Evin, og dermed Ask. Har ikke Monsen våknet enda, så gjør han det nå. Så da er morrasirkuset i gang. Min mann sover videre, mens jeg prøver å overhøre mjauing og bikkjetassing og murring. Etterhvert må jeg bare gi opp og sleppe kattene ut...... Hver morra!

Miller sover om dagen, må vite.....

Men det som er rart, og positivt, er at Monsen har blitt så kosete. To kvelder på rad har han hoppet frivillig opp i fanget til mannen min og sovnet der. Det har han ikke gjort på 3 år! vi aner ikke hva som har skjedd, men mulig han har skjønt at han må gjøre en innsats for å få kos her i huset, stakkars lille gull-gutten min:) Og han er alltid med på tur. Miller pleier også å være med, men han tør ikke gå så langt. Så det er Monsen, Evin, Ask og jeg som går på ordentlig turer i nabolaget:)


Monsen koser seg hos pappa

Vi gikk da til pers i går og lagde katteluke. Etter så lang tid, hvor jeg ikke har sovet en hel natt, fant vi ut at det var på tide. Men hvem andre enn Ask var det som glatt gikk ut luka da jeg skulle til byen?? Jeg bare venta på det!!! Evin er for stor til å komme igjennom, men det er tydeligvis ikke Asken!



Evin bruker luka som utkikkspunkt

Ingen kommentarer: