onsdag 26. mars 2008

Vaske vaske vaske

Ja da er situasjonen denne hjemme: Evin er i røyting og Ask er ikke husrein enda. I tillegg har vi teppe i stua, så jeg har fått en ekstra hobby. Støvsuging og vasking! Vi bor i et gammelt hus med betong-gulv rett ned på råkjeller, så da vi pusset opp for to år siden, valgte vi å ha teppe i stua pga varmen. Det er fryktelig kaldt her om vinteren, så teppet luner godt. Men den gang hadde vi kun èn katt. Nå har vi to katter og to bikkjer.... Det er i og for seg helt greit, men akkurat nå er som sagt Evin i røyting, og han slepper all underpelsen. Og på en Sheltie så er det MYE pels. Jeg grer han to ganger i uka, og det er en mellomstor kanin som går av hver gang, men det er også en mellomstor kanin som befinner seg litt rundt om kring i huset hvis jeg ikke får støvsugd en dag. Og om jeg da holder kaniner unna gulvene, sofaen, puter, hyller, badet, klær og jeg veit ikke hva, så er det alltids noe å vaske! Og Ask som den snille valpen han er vil jo gjerne hjelpe til med å vaske etter seg... Riktignok på sin måte...



Ask skal vaske selv...

Og i dag da jeg skulle måke ute, siden snøen ikke har tenkt til å gå noen steder på ei stønn, så var alle gutta med på det òg. Og de var til ca like mye hjelp der som inne. Men man skal ikke kimse av underholdninga de setter i gang med når jeg jobber! Og for en iver og for et pågangsmot. Det ender stortsett med at jeg bare gir opp og blir stående og le. De er jo verdens skjønneste gutter som ikke vet bedre :)


Vi hjelper til altså!

Ingen kommentarer: