tirsdag 3. mars 2009

Sosialt snøvær

Monsen er med selvom vi møter andre bikkjer. Han er en skikkelig tøffing!

Endelig har jeg fått satt meg etter en lang og innholdsrik dag. Først og fremst: Mannen min har blitt fryktelig snill om dagen, så Zafira og jeg lurer på om han enten har noen på si eller noe på gang... Hm.. Som i dag: Han kommer hjem fra jobb og går rett opp på taket for å måke! Noe har skjedd, for det er ikke normal oppførsel fra min mann sin side. haha. Men jeg har finni ut at jeg får bare nyte det så lenge det varer. Mens han var på taket så ringte Zafira. Hu sto utafor med to ivrige jenter som var klare for å leke med gutta! Så jeg fikk bare komme meg opp og kle på meg. Man sier ikke nei til muligheten til litt latmannslufting! For det er nettopp det som har vært det beste å ty til de siste dagene..

Med nå 2 meter snø på verandaen og mer enn nok i hagen og på veien, så er jeg så lei av å trakte gatene at jeg holder på å klikke! Og gutta blir rastløse av å ikke kunne løpe fra seg. Så jeg kom meg ut og gutta var overlykkelige for å se Aida og Carmen. Carmen på sin side hadde visst fått nok av Evin sin evinnelige (haha) snusing, så hu nappa til han. Evin skreik og Carmen sto plutselig med en pelsball i munnen som lignet mistenkelig på Evin sin pels.. Men han fikk som fortjent. Etter litt skravling og leking så tok jeg med gutta på tur. Da møtte vi Judith og Tracy (to labradorer) til guttas store glede. Igjen blei det lek og løping og herjing, og skravling på oss:) Vi skiltes etter en stund, og litt oppi gata sto jaggu meg Nina og Richie! Evin beina bort med tenna på tørk og knurring i halsen. For han skal vise at han er en tøff tutt! Richie på sin side kunne ikke brydd seg mindre og sto bare rolig å så på. Asken veit ikke helt hva han skal gjøre. Om han skal henge seg på broren, eller om han faktisk skal hilse. Det endte med at han bjeffa litt, for så å bare stå der. Makan til oppførsel fra gutta mine! Heldigvis kjenner vi hverandre, så vi fikk skravla og ledd litt av gutta.

Jeg glemte helt å nevne at jeg mellom møtet med Zafira og Tracy møtte på Charligboy uti gata. Han og Nina har en egen blogg her som er kjemeflott! Charlieboy er en lapphund som bare er 3 uker yngre enn Asken. Og han kan leke han! Asken blei så glad og ivrig, og de beina etter hverandre med Evin på slep som febrilsk prøvde å holde styr på de! hahahaha

Så tross snø og vanskelige turforhold så er vi utrolig sosiale om dagen! Snøen gjør at de fleste holder seg unna skauen og heller trakter gatene rundt her. Og det resulterer i at jeg kan bedrive litt latmannslufting av gutta og heller konsentrere meg om å være sosial:) Så tusen takk alle bikkjevenner:)

3 kommentarer:

Nina og Bonnie sa...

En sånn latmannslufting er vi flere som har sansen for når det er så mye snø.

Takk for linken og reklamen for bloggen min. Det var sååå koselig gjort. Klem!!

Anelille sa...

Å det skulle jo bare mangle vennen! Godt søstra di oppdaga Luie her om dagen;) 4 hanner å ett sted er ikke en drømmesituasjon.. Dessuten tror jeg naboen hadde hatt et vare strev med å kontrolere Luie med 30 kilo muskler;)

Anonym sa...

Jeg er redd for hva som hadde skjedd hvis de hadde sprunget til han. Er han helt usosialisert i forhold til andre hunder? I øynene ser han snill ut, men stoler IKKE på han. Eieren går jo helt andre veier hvis vi møter på dem.