fredag 13. mars 2009

Overraskende dager (selv for meg)

ÈN herlig dag med sol fikk vi! Vi var ute hele dagen og virkelig omfavnet været. Jeg tror alle på Bruket var lykkelige den dagen. Til og med snøen spilte liten rolle for meg da.


Gutta fant gress for første gang på 3 måneder


Miller døser i sola og tuppene skrævler og koser seg i friluft. Jeg klarer nesten ikke å begripe at det er så godt samspill mellom dyra her på Bruket.

Kveldstur med vakre snøtunge trær og ikke et menneske å se. Ideell kveld for å trene Asken på innkalling. Han var så flink! Noe helt annet er det selvfølgelig når det er mennesker og andre bikkjer i nærheten..... Men vi gir ikke opp!

Hm... Noe veldig rart har skjedd.. Monsen har fått lov av tuppene til å komme på besøk

Miller synes fortsatt det er best å holde oversikten på taket

Det syns litt dårlig, men her har vi altså alle dyra våre på ett sted. Gutta stjeler mat, Miller holder utkikk, tuppene spiser og ruger, og Monsen sitter inne i hønsehuset oppå en av rugekassene... Det er helt ubegripelig!

"Jaja... vi får jo bare ligge her og ruge og late som ingenting, selvom det sitter en katt rett ovenfor oss.."



Johanne har ett og annet hu skulle ha sagt om den nye situasjonen.

Joda, så da har jeg opplevd det òg. Vi har jo snakka om det her at vi kanskje skal ta sjansen til våren og ha tuppene løse i hagen når vi er ute, men denne situasjonen hadde jeg ikke i min villeste fantasi forestilt meg. Hadde det vært Miller som gikk inn der, så kunne jeg på en måte ha forstått det fordi han er så mild og rolig. Men Monsen? Mister jaktkatt nr. 1?!?! Må si jeg mildt sagt er en smule sjokkert akkurat nå. På en annen side så begynner jeg å bli vant til at det ikke er noe som kan gå under "normalt" eller "forutsigbart" på Bruket. Det er derfor jeg elsker å bo her!

2 kommentarer:

Nina og Bonnie sa...

Det må jeg si. Alle dyrene sammen i en stor happy family. Moro og se.

Og nå begynner finværet for alvor. Nyt det. Vet jo ikke hvor lenge det skal vare. Det skal jeg.

Espen sa...

Ja ja, du er naiv du. Du vet ikke hva monsen har fortalt til meg, om planene han har om hønegryte. Grunnen til at han sitter der inne, er for å kartlegge bevegelsene dine og legge en plan:-) Men ikke si at jeg har sagt det. Da må jeg sove med ett øye åpent.