lørdag 25. juli 2009

Vår vidunderlige verden

Sommerbildespesialen min kommer her. Det er vel nesten unødvendig å si at jeg bruker all tid jeg har ledig ute i hagen. Rosene er så ubeskrivelig vakre nå, og etter vi tok det ene epletreet så plantet jeg klatreroser som nå kryper oppover og brer sine vakre blomster ut. Vær så god, nyt, og god sommer til alle dere der ute!



Vi er nå velsignet med to tamme pinnsvin i hagen. Nå er de her hver eneste kveld for å spise hønsefôr og kattefôr


Zafira sin vakre Penny Lane

Hønene Espen og Bjørn

Askeladden, Hera og meg på Mainland kennel


Egg i lukekurven min... Hvorfor ikke?

4 av de 11 forskjellige rosene jeg nå har. Vakrere blir det ikke! Den ene røde som er der er en gammel buskrose som nå har satt 79(!) knopper!!!

Here`s Johnny !!

Den nye roseleveggen vår ved bålplassen er ferdig. Jeg elsker å sitte her på kvelden og kjenne lukta fra rosene og se inn i bålet. Rein meditasjon

Å, en vanlig dag på Gjennestad...


Plukksalat til vask i sinkbalja. Jeg fikk de av ei jente nedi gata. Utrolig god salat!

Plutselig fikk vi en veldig stor hage foran huset etter at vi fjerna det ene epletreet.

Kjekken ved hekken....

En opplevelse jeg aldri kommer til å glemme. Grytidlig en morra var det regn på den ene sia av huset, sol på den andre og rett i mot meg en vakker, vakker regnbue

Også var det gartnerassistenten vår. Skulle igjen gjerne sagt at vi putta han oppi bedet for bildets skyld, men neida..... Evin er Evin..

Kom an jenter! Go go go!


Rosa Mundi (Molderosa) Vår tredje eldste rose

Med all denne kreativiteten og jobbinga så må vi jo ha litt mat. Uten mat og drikke, duger tuppa ikke..... Og det er helt naturlig at måltidet finner sted på kjøkkengulvet sammen med gutta. Og at de i tillegg spiser det samme. Helt normalt....

Tenk å kunne ta inn dette fra hagen! Jeg er like lykkelig hver gang jeg henter roser ute

Eføy fra søster til roting inne

Og inget innlegg uten å avslutte med et stunt fra vår kjære Agda....

7 kommentarer:

Nina og Bonnie sa...

Takk for titten i hagen din :-)))
Det er blitt en stund siden jeg gikk forbi der.

Men de hønene dine er noe for seg selv, hahahaha.

hårball sa...

dumme lille pusen inne i verpekassa da...hihi

Anelille sa...

Ja det er jo helt latterlig med både hønene og Monsen. Jeg skvatt så sinnsykt da jeg åpna døra til tuppene. Han har jo vært der før, men da har jeg visst om det. Først trodde jeg at det var ei av de gule hønene, men jeg syns hu så litt rar ut. Så gikk det opp for meg at Monsen lå og sov i rugekassa!! Jeg lo og lo. Godt jeg av erfaring har med meg tlf over alt for å ta bilde. Dumme Monsen:)

Så dere her om dagen Nina, men jeg satt på huk i solbærbuskene;) Kom forbi en dag, så får vi skravla litt og gutta får lekt. Lenge sia jeg har kosa med Charlieboy`en nå;)

Nina og Bonnie sa...

Kommer nok forbi en dag om ikke lenge, men det spørs om Charlie har tid til deg. hahaha
Det er Ask som gjelder der og Evin får noen å passe på.

Anelille sa...

Ja det er helt sant Nina. Hahahaha

Gry Viola og Roxie sa...

Tusen takk for rund turen i hagen deres!! Kjempe fin hage!! Er veldig mesunnelig på det pinsvin pr dere har!! Hake sett pinsvin på mange år!! Så de hønene dere har da. Kjempe tøft bilde der hane far går først og tuppene etter!!
Kjempe fint bilde av reinbuen du har tatt. Sånn var det her i fjor åsså det regnet på den ene sida av huset og flott sol på den andre. Merkelig det været vi har!!
God helg til dere både 2 og firbeinte!!

Kristin sa...

SÅ nydelig du har gjort det i hagen din(ser at kjekken bidrar litt) det er flote ting du lager også , hm morsomt å se. vi "sees"