onsdag 29. april 2009

Deilige dager

Jeg er en superskummel tutt assa!!!!

Gutta til høyre og tepper av hvitveis til venstre. Endelig er våren her for fullt! Jeg har plukket inn flere buketter. I hagen så har det dukket opp skudd fra nyplantede stauder fra i fjor som jeg ikke husker at jeg plantet en gang. Og i dag åpnet en utrolig vakker dyp lilla og klokkeformet blomst seg. Herlige, herlige vår!

Det spirer over alt om dagen, og jaggu spirer det ikke i dyra på Bruket òg. Det er veldig viktig for Monsen at han også markerer reviret sitt når han er med på tur. Her er vi inni skauen ved huset, og tross varmen de siste ukene så finnes det rester av snø. Men jeg kunne ikke brydd meg mindre nå for det er varmt, snøfritt i hagen vår og sol!


Lang historie kort så har vi endelig investert i vår egen Boblis! 1968-modell. Boblis 1 som vi har hatt dette året var en vi lånte, så det er en utrolig følelse å faktisk eie en! Mine besteforeldre hadde Boble i 20 år, og lyden minner meg så om barndommen. Helt siden ungdomstia så har jeg drømt om å èn dag kunne eie min egen. Og nå står den her! Den er så strøken, og vi er forferdelig stolte eiere! Endelig fikk vi drømmen vår oppfylt. Jeg gleder meg til mannen min får fiksa den så den går, så gutta og jeg kan humpe utover mot Kyststien igjen.

Bobla fastspent og klar til å fraktes hjem til Bruket

3 kommentarer:

Nina og Bonnie sa...

Ja, dagene er fine nå. Det nyter vi. Vet jo ikke når det blir kald igjen. Mai er en skummel måned.

Og så ny bil på deg. Gratulerer!! Skal bli moro å høre om den bråker like mye, det er sjarmen. Vi hører du kommer:-)))

Gry Viola og Roxie sa...

Ja, deilig at våren er kommet. Været har vært så fint, vi har kosa oss ute. Nå ser det ut som det vil skjye over, typisk Mariken skal ha konfirmasjon i morra, men bare det ikke regner. Ha en fin dag. Gratulere med bobla foresten, den ser kjempe kuul ut!!

Anelille sa...

Ja jeg er NOE stolt av Bobla for å si det mildt:) Og som vi har kosa oss i været! Det var jo strålende på 1.mai, men dessverre mye kaldere på 2.mai. Håper dere hadde en flott konfirmasjon allikevel Gry:) Dere slapp jo hvertfall regnet:) Jeg får ikke sagt nok ganger hvor deilig det er å kunne hoppe i skoa og slenge på seg en tynn jakke og gå ned på sletta og slippe gutta i sola!!