torsdag 5. november 2009

Jobbehelg an mas

Pappa`n min har kommet på overraskelsesbesøk fra Stavanger, og pakker opp det originale Märklintoget fra 1960. Evin og Asken må jo selvfølgelig passe på at det går riktig for seg :)


Etter helgen ankom conteineren og jeg jobba hele tirsdagen. Endte med at vi nå straks har fylt hele! Mye materialer fra kjøkkenet, men også mye fra visse boder som ikke har blitt rydda siden vi flytta inn her... Etter tirsdagens rydding har jeg en mistanke om at samtlige naboer tror at vi enten skal flytte og/eller gå fra hverandre... Heldigvis er ingen av scenarioene sanne :) Var jo bare jeg som holdt på, og jeg kasta mye! Espen stakar ligger med lungebetennelse og har ikke kunnet være med på noe i helgen. Annet enn å høre på støy i 3 døgn...

Lille elskede Linusen vår begynner å bli skikkelig valp! Jeg snakker stadig med oppdretteren Nina, og jeg blir helt dårlig hver gang jeg hører at han "mjaffer" i bakgrunnen. Håper å kunne reise innover til Oslo og besøke han i helga. 3 uker igjen med ro og fred på Bruket, etterfulgt av 1/2 år med texas. Vi gleder oss!

"Jeg har begynt å spise fôrvelling", selvom jeg liker mammas melk aller best.

Tuttane lader klokelig opp før jobbinga starter for fullt..

Mor dro ut sofaen i kosekroken... Hm... støvsuger? Tja.. jeg har jo Askeladden. Deilig å bli kvitt det fæle 80-tallsbelegget vi har levd med i 3 år. Råte under, og sprekt over.

Evin hjelper til som vanlig. Etter å ha dratt opp 3 lag med hellimt belegg, to lag med plater fulle av råte, er vi i gang med å rydde vei for nytt gulv. Hurra!

Våre reddende engler i helga! Verdens beste pappa, og verdens beste svigerfar! De er like perfeksjonister begge to, så jeg lot de klokelig værei fred og hjalp til med det de ba meg om. Haha. Laminatet er så lekkert! Ser ut som ekte fliser + at jeg slipper problemet med vasking av fuger....Pappa og jeg snakka om å legge parkett, men jeg vet hvordan hverdagen er her på Bruket. Vi har på en måte et todelt kjøkken her. Èn del som er selve kjøkkenområdet, og èn del hvor verandadøra er, der har vi en sofa som en kosekrok på kjøkkenet. Verandadøra leder naturlig nok ut til verandaen og videre ut til hagen, og det gjør at den om sommeren fort blir hovedut- og inngangen i huset. Dette medfører seg eks antall kilo sand o.l i løpet av året. Jeg er avhengig av å ha et gulv som er lett å holde reint, tåler alt, eks. sand, grus, hundeklør, katteklør, sko osv. Så bløt vakker parkett er dessverre uaktuellt her i huset. Men det nye gulvet er så fint, at jeg bryr meg ikke. Jeg har alltid ønska meg fliser på kjøkkenet så jeg er overlykkelig!

Sjuklingen min klarte å være oppe i ca 5 minutter for å få tatt dette bildet. Han må jo late som om han jobba. Manndommen hans fikk et skikkelig slag i helga, da kona hans har vært med i alle prosessene av kjøkkengulvet. Så det skal han nok få høre ei stønn, bare han blir frisk nok til å ta det med humor. Hehe

Nytt gulv i kjøkkenkosekroken. Veeeeeeldig stolt dame på Bruket. Kjøkkenet ser mye større ut pga linjene i gulvet. En vanvittig arbeidshelg er over, men det er lenge sia jeg har kosa meg så mye! Vi jobber utrolig godt sammen her i familien! Så tusen tusen takk pappa og svigerfar. Vi hadde ikke klart dette uten dere!

10 kommentarer:

Susii sa...

nyyyyyyyyyyyyyyyydeliiiiiiiiiiii

Anelille sa...

Åååååååååå! Takk vennen! Å så koselig med kommentar fra deg:)

Gry Viola og Roxie sa...

Åååååå så nydelig en liten valp!! Det begynner å nærme seg at han kan komme til dere nå!! Var det ikke i slutten på november dere skal hente han?

Kjempe fin gulvet ble!!

Ha en fin dag og helg!!

Anelille sa...

jo det stemmer Gry. Er helt dårlig her!!! SKal hente han 27 november og gjett om det kommer til å komme bilder og innlegg om han den kvelden!! Håper som sagt å komme meg til Oslo i helga, så da skal jeg ta massssssse bilder av lille gullet!

Nina og Bonnie sa...

Såååå fint du har fått det!!!! Og for ikke å si, lettstelt. Laminat er en flott oppfinnelse for oss med hund.

Venter spent på flere bilder av Linus. Han er til å spise opp nå.

Irra sa...

Ble utrolig fint Anemor:)Er deilig med litt fornyelse i heimen.. Vi flytter forresten neste uke:D:D

Anelille sa...

Nina: ingen valpespising her i huset! Men jeg er heeeeelt enig med deg, blir bare dårligere og dårligere her!! Vil ha Linusen hjem NÅ!
Irra: Herregud så koselig med kommentar fra deg :) gleder meg SÅ til å se leiligheten deres! Si ifra når jeg kan komme :)

Vibekepibeke sa...

Så fint det ble! Kjempeidyllisk :)

Nina og Bonnie sa...

Jeg og Charlie gikk forbi hos deg tidligere i kveld og ærlig talt, Ane....den containeren er altfor liten. Den var jo stappfull. Haha!

Anelille sa...

Vibeke: Tuuusen takk vennen. Er jo så stolt her at det nesten er kvalmt. Men det syns jeg egentlig at er lov etter 3 år med det andre gulvet. Og til mandag starter svigerfar og jeg på stua! Horra horra!!! Skal ha laminat som ser ut som gammelt eikegulv. Blir dødslekkert trur jeg :)
Nina: Mobber du meg eller??? hahahahaha. Jeg tenkte på det sjøl, også fordi(som jeg sa til deg) at Espen har jo ikke rydda sitt ennå.... hohohoho. Så neste gang tror jeg at jeg leier en trailer/vogntog!! Er jo fader ikke rart hvis naboene trudde at vi skulle gå fra hverandre. De har jo ikke sett E på flere uker + at vi har hatt èn bil de siste ukene også... hahahaha