mandag 27. oktober 2008

Hurra!


Endelig kom dagen vi har venta på:) Jeg gikk som vanlig ut for å slippe ut hønene i dag. Mens jeg låste opp så hørte jeg den sedvanlige skravlinga fra huset. De blir alltid aktive når jeg kommer. Om de veit at det er mat og frihet som venter, det er ikke godt å si, men fornøyde er de. Alt virka som vanlig, og Evin og Asken sto utafor på leiting etter hønsefôr.

Det er ikke stort i forhold til "industri-egga", men sååå mye bedre

Så åpner jeg døra og der, rett foran meg ligger det... Det først egget! Det tok nesten 5 mnd, men nå er de i gang. Vi hadde nesten gitt opp her hjemme og tenkt at de ikke kommer til å legge noen egg før våren kommer. Men tuppene hadde andre planer:)
Takk for gratulasjoner fra alle rundt oss som har venta like spent. Det skal ikke mye til for å glede oss gitt! Hahahaha. Vi har ledd av oss sjøl i dag, men det er jaggu godt vi kan glede oss over noe så enkelt som det første egget. Et lite, men stort under her fra Bruket i dag:)

Et lite økologisk egg fra lykkelige tupper

1 kommentar:

Anonym sa...

hurra!!!