søndag 24. juni 2012

En dag i vårt liv anno juni 2012

I tradisjons tro er det på tide med en bildeserie igjen. Det er sommerferie på Bruket og vi nyter hver dag. Det er deilig å kunne gjøre som vi vil og ta dagene som de kommer. Det har vært mye stress over lang tid, så det blir deilig med en skikkelig ferie nå ! Det syns jeg folk og fe her fortjener. Igjen blei det en hyttetur på oss. Ingenting er som roa der ute, så når jeg trenger et pusterom så putter jeg gutta i bilen og reiser utover. Tenk å være velsigna med den muligheten! Denne gangen blei det et relativt kort besøk. Dvs. vi var der et døgn, men jeg var så sliten at jeg sov iallefall halvparten av tia. Det er deilig. Dagen etter hadde jeg handla mat, deriblant ferske baguetter. Jeg satte de litt høyt så gutta ikke skulle få tak i de. Eller så jeg trodde... Jeg gikk ut i god tro om at de var safe. Kom inn igjen og da hadde Linus gnagd seg gjennom to poser og fått tak i baguetten. Altså normale sheltier gjør ikke sånne ting !!! Den bikkja er og blir noe for seg sjøl. Han er ram på å stjele mat. Vedder for at han har lært det av vår kjære Sakka..... I tillegg er Linus i røyting nå. Det begynner å hjelpe seg etter at jeg gredde av han en middels stor sau. Den bikkja har MYE pels, til min store fortvilelse nå i røytinga. Det er igrunn eneste gangen jeg angrer på at jeg valgte sheltier. Men det skal sies at Linus er ekstrem. Som i alt annet. Jeg digger den bikkja. Evin på sin side kjærester fortsatt like mye med Sakka. Når han er ferdig med å prøve seg både på langs og på tvers, så gir han opp og koser i steden... De er nå rare også. Og inne er Agda som vanlig å se i sofaen på kvelden. Nå har hu begynt å gå inn når de andre tuppene går for å legge seg.- Innimellom er Tutten snill bror og passer på at hu sitter pent. Og at hu får være i fred når hu skal sove. Noen ganger ligger det egg te oss i sofaen dagen etter. Det syns jeg er en bra betaling. Blomstene har også kommet for fullt her. Snart har jeg ikke flere vaser igjen. Det er en drøm å kunne ta inn fra hagan. Å ha det privilegiet. Og nå står peonene så vakkert ute. Og snart kommer alt av roser. I år er det mange store og lubbne knopper. Det lover godt ! Og med det ønsker vi dere ei god sommer uke :)

Ingen kommentarer: