søndag 9. november 2008

Sannhetens øyeblikk...

Monsen er i grunn meget uinteressert...



Ja da har sannhetens øyeblikk, hva egga angår, kommet! Vi har ledd endel av oss sjøl den siste uka, for det har liksom ikke blitt til at vi har smakt på de. Først var vi usikre på om tuppene hadde kommet skikkelig i gang, og så blei det til at vi stadig mente at vi fikk vente litt til. Men i dag fant mannen min ut at nok var nok, han skulle sjekke!



Jeg blei overraska over hvor tjukt skallet på egga var. I og med at de er såpass små, så har jeg sett på de som veldig skjøre. Måtte ta skikkelig i for å få kakka de. Det er jo et godt tegn:)



Industri-egg ved siden av tuppe-egg. Utrolig forskjell i farve, fylde, hvitte og størrelse.. Det går to tuppe-egg på ett industri-egg:)

Ho ho

Det skal sies at de var utrolig fyldige på smak! Jeg hadde ikke regna med at det skulle være så signifikant forskjell. Nå har vi venta i ett år på det her, så moro var det:) Jeg tok med noen egg bort til Zafira på kvelden. Hu lagde eggedosis og jeg fikk følgende mld etterpå: "Det smakte som søt fløyel, smelta i munnen.." Vil det si at jeg nå sitter her som en stolt hønemor? Å neeeeida! hahaha. Så bare gled dere alle dere rundt oss som venter på økologiske hjemmelaga egg:)


"Slutt å maaaaas om de egga... Kunne ikke brydd meg mindre.."

Ingen kommentarer: